Louis, Zayn, Liam, Harry, Niall FacebookTwitterGoogle +YouTubeLouis TomlinsonZayn MalikLiam PayneHarry StylesNiall Horan
Directioners Planet iPhone and Android App

Take Me Home Lyrics

33


‘Take Me Home’ is the second album from One Direction, released on November 13th 2012 by Sony Music Entertainment. Following up from 1D’s debut effort ‘Up All Night’, much was expected of the bands sophomore offering, and it didn’t disappoint!

 

Boasting 13 stunning tracks on the standard edition, with a further 4 on the limited edition – not to mention 3 more on certain special editions, ‘Take Me Home’ topped the charts in more than 35 countries, and became the 4th best-selling album of 2012, again going straight to number one in the US Billboard 200. Pretty awesome stuff.

‘Live While We’re Young’ was the first track to be released from the album, and has become as well known as ‘What Makes You Beautiful’ was from the first album. Similar to ‘Up All Night’ most of the songs were written by Rami Yacoub, Carl Falk and Savan Kotecha, but Ed Sheeran wrote both ‘Little Things’ and ‘Over Again’, whilst McFly members Tom Fletcher, Danny Jones and Dougie Poynter wrote ‘I Would’.

Let us know what you think of ‘Take Me Home’ be leaving your comments below. Do you like it more than ‘Up All Night’, or do you not have a favourite?

  • @Nandos_14

    Where the heck is irresistible mate?

    • http://twitter.com/vladymarie1D Vlady_Styles

      I thought irresistible is not part of TMH, …

  • http://twitter.com/LauraGrizell Laura Grizell 1D

    KISS YOU

  • http://twitter.com/lexi_D Lexi_Chex_Mix

    they named it Take me home Because in Kiss You….”If you don’t wanna take it slow and u just wanna TAKE ME HOME…”

    • mrs.malik04

      OMG YOU ARE SO RIGHT!LOL!

  • bubblelove4364@gmail.com

    what about irresistable and truly madly deeply and magic

    • Why?

      That’s only on the Target exclusive thing. Aha, I thought the same thing.

  • http://twitter.com/Tori_1D_ Tori :3

    they want you to take the album home..

    • mrs.malik04

      lol!

  • Crystal Styles

    all the songs that the boys song are amazing

  • http://www.facebook.com/pages/Sone-Forever/503297143043455?ref=hl ~TiffannYoona~

    I <3 it

  • Roby

    i love you

    • Megan<31D

      omg!!!!!!! can u give me the link 4 that pic?

  • mrs.malik04

    “C’mon, C’mon”

    (C’mon, C’mon)

    [Zayn:]
    The one that I came with,
    She had to go
    But you look amazing,
    Standing alone

    So c’mon, c’mon
    Move a little closer now,
    C’mon, c’mon,
    Ain’t no way you’re walkin’ out
    C’mon, c’mon,

    [Harry:]
    Show me what you’re all about,

    [All:]
    Yeah,
    I’ve been watching you all night,
    There’s somethin’ in your eyes
    Saying, “C’mon, c’mon,
    And dance with me, baby.”
    Yeah,
    The music is so loud,
    I wanna be yours now,
    So c’mon, c’mon,
    And dance with me, baby

    [Niall:]
    The one that I came with
    Didn’t know how to move.
    The way that you let your hair down,
    I can tell that you do.

    So c’mon, c’mon
    Move a little closer now,
    C’mon, c’mon,
    Ain’t no way you’re walkin’ out
    C’mon, c’mon,

    [Harry:]
    Show me what you’re all about.

    [All:]
    Yeah,
    I’ve been watching you all night,
    There’s somethin’ in your eyes
    Saying, “C’mon, c’mon,
    And dance with me, baby”
    Yeah,
    The music is so loud,
    I wanna be yours now.
    So c’mon, c’mon,
    And dance with me, baby.

    [Harry:]
    Every step I take,
    I’m feelin’ more and more,
    She’s callin’ out,
    She’s a lucky girl.
    My heart is racin’,
    She’s turnin’ around,
    I reach for her hand
    And I say…

    [Zayn:]
    Hey,
    I’ve been watching you all night,

    [All:]
    There’s somethin’ in your eyes
    Saying, “C’mon, c’mon,
    And dance with me, baby”
    Yeah,
    The music is so loud,
    I wanna be yours now.
    So c’mon, c’mon,
    And dance with me, baby

    Oooh,
    C’mon, c’mon
    Oooh,
    C’mon, c’mon
    Oooh,
    C’mon, c’mon
    And dance with me, baby.

  • mrs.malik04

    “Heart Attack”

    Baby, you got me sick,
    I don’t know what I did,
    Need to take a break and figure it out, yeah,
    Got your voice in my head,
    Sayin’ “Let’s just be friends,”
    Can’t believe the words came out of your mouth, yeah

    I’m tryna be okay,
    I’m tryna be alright,
    But seein’ you with him,
    Just don’t feel right.

    And I’m like (ow!) never thought it’d hurt so bad
    Gettin’ over you-ooh,
    And (ow!) you’re givin’ me a heart attack
    Lookin’ like you do-ooh,
    ‘Cause you’re all I ever wanted,
    Thought you would be the one
    It’s (ow!) givin’ me a heart attack,
    Gettin’ over you-ooh-ooh-ooh,

    Yeah,
    Baby now that you’re gone,
    I can’t stand dumb love songs,
    Missing you is all I’m thinking about, yeah
    Everyone’s tellin’ me,
    I’m just too blind to see,
    How you messed me up, I’m better off now, yeah

    I’m tryna be okay,
    I’m tryna be alright,
    But seein’ you with him,
    Just don’t feel right

    And I’m like (ow!) never thought it’d hurt so bad
    Gettin’ over you-ooh,
    And (ow!) you’re givin’ me a heart attack
    Lookin’ like you do-ooh,
    ‘Cause you’re all I ever wanted,
    Thought you would be the one
    It’s (ow!) givin’ me a heart attack,
    Gettin’ over you-ooh-ooh-ooh,

    Oh, oh, oh, oh, oh, oh,
    Ow!
    Oh, oh oh, oh, oh, oh
    Yeah, every time you look like that,
    Ow!
    Oh, oh, oh, oh, oh, oh
    Ow!
    Oh, oh, oh, oh, oh, oh
    You’re givin’ me a heart attack

    But seeing you with him,
    Just don’t feel right

    And I’m like (ow!) never thought it’d hurt so bad
    Gettin’ over you-ooh,
    And (ow!) you’re givin’ me a heart attack
    Lookin’ like you do-ooh,
    ‘Cause you’re all I ever wanted,
    Thought you would be the one
    It’s (ow!) givin’ me a heart attack,
    Gettin’ over you-ooh-ooh-ooh,

    You,
    Oh, oh, oh, oh, oh, oh
    You’re all I ever wanted,
    Ow
    Yeah, every time you look like that,
    Ow
    Oh, oh, oh, oh, oh, oh
    Come on, you’re all I ever wanted
    Ow
    Oh, oh, oh, oh, oh, oh
    You’re giving me a heart attack,
    Ow!

  • mrs.malik04

    Said i’d never leave her cause her hands fit like my tshirt,Tongue tied over three words, cursed.
    Running over thoughts that make my feet hurt,
    Bodies intertwined with her lips

    Now she’s feeling so low since she went solo
    Hole in the middle of my heart like a polo
    And it’s no joke to me
    So we can we do it all over again

    If you’re pretending from the start like this,
    With a tight grip, then my kiss
    Can mend your broken heart
    I might miss everything you said to me

    And I can lend you broken parts
    That might fit like this
    And I will give you all my heart
    So we can start it all over again

    Can we take the same road two days in the same clothes
    And I know just what she’ll say if I make all this pain go
    Can we stop this for a minute
    You know, I can tell that your heart isn’t in it or with it

    Tell me with your mind, body and spirit
    I can make your tears fall down like the showers that are British
    Whether we’re together or apart
    We can both remove the masks and admit we regret it from the start

    If you’re pretending from the start like this,
    With a tight grip, then my kiss
    Can mend your broken heart
    I might miss everything you said to me

    And I can lend you broken parts
    That might fit like this
    And I will give you all my heart
    So we can start it all over again

    You’ll never know how to make it on your own
    And you’ll never show weakness for letting go
    I guess you’re still hurt if this is over
    But do you really want to be alone?

    If you’re pretending from the start like this,
    With a tight grip, then my kiss
    Can mend your broken heart
    I might miss everything you said to me

    And I can lend you broken parts
    That might fit like this
    And I will give you all my heart
    So we can start it all over again

    If you’re pretending from the start like this,
    With a tight grip, then my kiss
    Can mend your broken heart
    I might miss everything you said to me

    And I can lend you broken parts
    That might fit like this
    And I will give you all my heart
    So we can start it all over again

  • mrs.malik04

    “Irresistible”

    [Harry:]
    Don’t try to make me stay
    Or ask if I’m okay
    I don’t have the answer
    Don’t make me stay the night
    Or ask if I’m alright
    I don’t have the answer.

    [Liam:]
    Heartache doesn’t last forever
    I’ll say I’m fine
    Midnight ain’t no time for laughing
    When you say goodbye.

    [Chorus:]
    It makes your lips so kissable
    And your kiss unmissable
    Your fingertips so touchable
    And your eyes irresistible.

    [Niall:]
    I’ve tried to ask myself
    Should I see someone else?
    I wish I knew the answer.

    [Harry:]
    But I know, if I go now, if I leave
    Then I’m on my own tonight
    I’ll never know the answer.

    [Liam:]
    Midnight doesn’t last forever
    Dark turns to light
    Heartache flips my world around
    I’m falling down, down, down,
    That’s why.

    [Chorus:]
    I find your lips so kissable
    And your kiss unmissable
    Your fingertips so touchable
    And your eyes irresistible
    (Irresistible)
    Irresistible
    (Irresistible)
    Irresistible
    (Irresistible)
    Irresistible
    (Irresistible).

    It’s in your lips and in your kiss
    It’s in your touch and your fingertips
    And it’s in all the things and other things
    That make you who you are and your eyes irresistible.

    [Chorus:]
    It makes your lips so kissable
    And your kiss unmissable
    Your fingertips so touchable
    And your eyes, your eyes, your eyes,
    Your eyes, your eyes, your eyes
    Irresistible.

    • daela mason

      Thank you

      • daela mason

        And i love zayn too

  • http://twitter.com/Tori_1D_ Tori :3

    they said that it means that they want u to take the album home..in a interview

  • Ashley Correia

    how come Loved You First Shes Not Afraid and Still The One arent on my Take Me Home i got off of itunes????? :(

    • http://twitter.com/nialls_underdog Austin Is Beautiful

      well did you buy the yearbook edition?

      • Ashley Correia

        nope ma moms cheap like dat

  • http://www.facebook.com/katreen.maiah.56 Katreen Maiah

    ♥♥♥

  • Tiana Napolitano

    i think i like take me home better than up all night because it is newer and more bouncy! #TMHtour

  • Raven Capizzi

    I’m listening to the album now

  • Marqueja

    Because when you hear their voices all you want to do is grab them and take them home!!! DUH…….

  • Carlyttos Suarez!

    i don’t know for me the two album’s are spectacular’s
    enchantixme your musik is hard settle but i choose a “¡Take up Night!”

  • alexis

    hi harry

  • http://www.fantagesmarties.blogspot.com xdirectionerx

    Where is invisible?

  • VIKI

    HI GUYS

  • Adrianne moreno

    lol 1D

  • http://disqus.com/disqus_yufEY9BQtN/ xdirectionerx

    LOVEEEEEEEEEE

1D Music Player
1D Ticket Finder
1D iTunes 1D ringtones
Movellas Fanfiction Competition
One Direction tickets @ SuprTickets.com

Latest Forum Pics

Go Shopping